''Allah Rahmet Eylesin'' duası kimlere söylenir kimlere söylenemez

'İslam ve İnsan' forumunda İηvictus tarafından 8 Eylül 2007 tarihinde açılan konu

  1. İηvictus

    İηvictus Banned

    Katılım:
    2 Haziran 2007
    Mesaj:
    0
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    "Allah Rahmet Eylesin" duası Kimlere söylenir Kimlere söylenemez?


    [​IMG]

    Kafirlere Allah razı olsun veya Allah rahmet etsin demek caiz değildir. Genel bir ifade kullanıldığı zaman müslümanları niyet ederek söylemek gerekir. Ayrıca kişinin kafir olduğunu bilmeden rahmet dilemek ve dua etmek kişiyi mesul etmez.

    Kafirlere dua etmek caiz değildir. Çünkü onlar küfürleriyle Allahı inkar etmektedirler. Ancak tüm müminler için hayır duada bulunulabilir. Hayatta bulunan kafirlerin hidayet bulmaları için dua etmek caizdir.

    Rasulullah Efendimiz küfür üzere ölen bir yakını için "Eğer Allah yasaklamazsa ona mağfiret dileyecegim"(bk. Kurtubî, VNI/272) deyince şu âyet-i kerime nazil oldu: "Cehennemlik oldukları anlaşıldıktan sonra akraba dahi olsalar, müşrikler için mağfiret dilemek Peygambere ve mü'minlere yaraşmaz" (Tevbe (9) 113). Münafıklardan Abdullah b. Ubey b. Selül'ün cenaze namazını Rasulüllah Efendimiz kıldırmıştı. (Kurtubî, VNI/218) (O münafıkları tanıdığı halde, siyaseten davranışta onları mü'minlerden ayırmıyordu). Bu konuda da şu âyeti kerime geldi: "Onlardan ölen kimsenin namazını sakın kılma! Mezarı başında da durma. Çünkü onlar Allah'ı ve Rasulünü inkâr ettiler, fasık olarak öldüler" (Tevbe (9) 84). Şu ayetin de aynı konu ile alâkalı olarak geldiği söylenir:

    "Onlara ister bağışlanma dile, ister dileme, farketmez. Onlara yetmiş defa bağışlanma dilesen de Allah onları asla bağışlamayacaktır. Bu, onların Allah'ı ve Rasulünü inkâr etmesinden ötürüdür. Allah fasıklar güruhuna hidayet vermez" (Tevbe (9) 80)

    Bu naslar karşısında, özellikle Malikî Imam Karafi meseleyi bütün detayı ile ele almış ve özet olarak: "Kafirin bağışlanması için dua etmek küfürdür (dua eden kâfir olur). Çünkü, Kur'ân'ı Kerim birçok âyetle müşrikleri Allah'ın bağışlamayacağını, kâfirlerin Cehennem'de ebedî kalacağını kesinkes haber verdikten sonra böyle bir şey istemek, Allah'ı yalanlamak ve sanki'(Ya Rab! Sen öyle diyorsun ama bağışlasan daha iyi edersin) demek olur. Bu da küfürdür. Tüm mü'minlerin bağışlanmasını istemek de haramdır. Çünkü günahkâr mü'minlerin Cehennem'de, bir süre için de olsa, kalacakları sahih hadislerle bildirilmektedir.(Bu konuda geniş bilgi için bk. Karafi, el-Furük, IV/259 vd.)

    Bu görüş Hanefilerce biraz ağır bulunur ve "kâfirin bağışlanması için dua etmek küfürdür, tüm mü'minlerin bütün günahlarının bağışlanması için dua etmek ise haram değildir" denir. Ibn Âbidîn buna açıklık getirirken der ki: "Mesele şuradan kaynaklanıyor: Allah'ın va'dinden dönmeyeceğini kendi kelâmıyla biliyoruz.

    Ama acaba vâdinden (azab edeceği sözünden ve tehdidinden) de dönmez mi? Işte Karafi ve onu izleyenler, Allah'ın va'di gibi vâdinden de dönmeyeceğini düşünerek, eğer Allah kâfirleri Cehennem'e koyacağını ve onların orada ebedî kalacağını bildiriyorsa bunun aksini istemek Allah'ı isabetsizlikle suçlamak ve onu tekzib olur, bu ise küfürdür diye düşünmüşlerdir.

    Hanefi Ibn Emîr el Hâcda (Vefatı 879 (1474) bk. Mu'cemu'1-müellifin, XI/274) kâfire dua konusunda onlar gibi düşünmüş tüm mü'minlere dua konusunda biraz daha müsamahalı davranmıştır. Doğrusu da budur.(bk. Ibn Abidin (Âmira), I/351, (Mısır), I/523)
    Buna göre kâfir olarak ölen birisi için dua etmek küfürdür. Ancak küfrü açık (bevâh) olmayanlara günahlarıyla küfür damgası vurup onları mü'min saymamak da bizim hakkımız değildir. Meselâ Allah'ın birliğine, Hz. Muhammed (sav)'in peygamberligine, Kur'ân'ın bütününe inanan birisi Haccâc gibi zalim de olsa onu kâfir saymak bizim elimizde değildir. Ama bunlara olduğu gibi inanmamış, ya da bunları tahkir etmişse, onu da mü'min saymak bizim elimizde değildir.

    Mesele ölmüş gitmiş kâfirler için böyledir. Hayatta olan kâfirlerin doğru yolu bulmaları için dua etmenin ise caiz olduğu görüşü hâkimdir. Çünkü Rasulüllah Efendimiz Uhud Günü mübarek dişleri kırılıp, yüzü yaralandığında, müşrikler için: "Allah'ım kavmimi bağışla, çünkü onlar bilmiyorlar" diye dua etmişlerdi.

    Ibn Abbas da: "Mü'minler kâfir olarak ölmüş yakınlarına dua ediyorlardı. Bunu yasaklayan âyet (Tevbe 113) geldi, onlardan duayı kestiler. Ama bu âyet onların, hayatta olan kâfirlere dua etmelerini yasaklamıyordu" demiştir (Kurtubî, VNI/274).


    Ama bununla beraber; Buhari'nin nakline göre, Rasulüllah Efendimiz (sav)'in Uhud'daki bu sözü, kendi duası değildir. O bunu: "Daha önce de bir peygamber yaralanmış ve böyle demişti" tarzında söylemiştir (bk. Buharî, magazî; Müslim, cihad 103) şeklinde söyleyip kâfirin hayatta olanına dahi dua edilemeyeceği görüşünde olanlar da vardır (Kurtubî, VNI/278). Fakat böyle dahi olsa, önceki bir peygamberin sözü bizim şeriatimizde neshedilmedikçe bizim için geçerli olacağından (Allah'u alem) hayattaki bir kâfirin hidayete ermesi için dua etmekte bir mahzur olmamalıdır. Çünkü onun hidayeti bulması muhal değildir ve Allah kâfir olanların dünyada iken mü'min olamayacaklarını söylememiştir ki, bizim bunu istememiz, Allah (cc)'in olmaz, dediğinde israr etmemiz anlamına gelmiş olsun.


    Evet konuyu özetleyecek olursak Ölen kafir için arkasından af dilemek veya "Allah rahmet eylesin" demek İnsanı küfre götürecek bir harakettir.
    Fakat hayatta olan bir kafir için "Allah hidayet nasip etsin" diyerek hayır dua etmek caiz görülmüştür



    kaynak ;sorularlaislamiyet
     
  2. innuendo

    innuendo HANZALA

    Katılım:
    5 Nisan 2007
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    28
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    FİLİSTANBUL
    bugünlerde bu tarz bir yazıya ihtiyaç vardı sanırım sitede.
    Allah razı olsun.
     
  3. 1sc0rp!tX

    1sc0rp!tX New Member

    Katılım:
    23 Eylül 2006
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Student
    Şehir:
    ÖLmekLe Me$guL
    Örnek Veriyorum ;

    En basitinden Pavorotti'nin Ölümüne "Allah RAhmet EYlesin" denmesi


    Toprağı BOL OLsun denebilir..

     
  4. DeRSaaDeT

    DeRSaaDeT Islambol

    Katılım:
    3 Şubat 2006
    Mesaj:
    0
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    bu gerçekten dikkat edilmesi gereken noktalardan birisi toplumumuzda allahı inkar ederek ölenler için allah rahmet eylesin toprağı bol olsun diyenleri televizyonda gördüm yakınlarda
    gerçi kimin imanlı kimin imansız gittiği tam olarak bilinemez ama ömrü boyunca inkar etmiş bi kişi için aksi bir kanıtta yoksa imanlı gitti dememiz mümkün değildir...
    veya aynı şekilde ömrü boyunca iman etmiş bir kişinin öldüğünde herhangi bir inançsızlık içerisinde bulunmuş olduğuna dair bir kanıt bulunmadığı sürece imansız gitti dememiz mümkün değildir.
    iyi bir açıklama olmuş allah razı olsun
     
  5. GhOsT

    GhOsT Tuning Moderatör

    Katılım:
    16 Ocak 2007
    Mesaj:
    4
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Student =)....
    Şehir:
    yok artık eyvaLLahım yürekten vuranLara..
    eLine SağLık Üstad Çok GüzeL Bir Yazı Dizisi !!!
     
  6. burcucum

    burcucum New Member

    Katılım:
    9 Ağustos 2007
    Mesaj:
    0
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Allah razı olsun hepınızden
     

Bu Sayfayı Paylaş